مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق + فیلم مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
سرخط خبرها

هزینه حمله روسیه به اوکراین روزی ۲۰ میلیارد دلار است

  • کد خبر: ۱۰۰۵۴۸
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
هزینه حمله روسیه به اوکراین روزی ۲۰ میلیارد دلار است
لارنس فریدمن، "رئیس مطالعات استراتژیک بریتانیا" در مقاله‌ای برای وب سایت کینگز کالج لندن با عنوان "ماجراجویی بی پروا: جنگ‌ها به ندرت طبق برنامه پیش می‌روند، به خصوص اگر سخنان خود را باور داشته باشید" نوشت: اگر کی‌یف فقط ۱۰ روز مقاومت کند، روسیه با کمبود پول و تسلیحات مواجه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از دیلی میل، وی افزود: جنگ روزانه معادل ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد که برای خزانه‌داری روسیه مبلغ هنگفتی است.

او می‌گوید که نیروهای پوتین در نهایت شکست خواهند خورد، زیرا آنها قادر به مقاومت در برابر عزم استوار اوکراین نیستند. وی علت اصلی وقوع جنگ را دست کم گرفتن دشمن دانست، با توجه به اینکه این موضوع در سخنان پوتین در مورد اوکراین مشهود بود.

وی با مقایسه جنگ‌های چچن تا کریمه گفته است: آن جنگ‌ها به استقرار نیروهای عظیم بستگی نداشت. برای مثال، جنگ کریمه توسط نیروهای ویژه و جدایی طلبان طرفدار مسکو انجام شد. نمی‌توان به سرعت در مورد نتایج جنگ نتیجه‌گیری کرد، اما برداشت اولیه مهم است، زیرا روحیه کسانی که از وطن خود دفاع می‌کنند معمولاً بالاست. بسیار بالاتر از کسانی که حمله می‌کنند، به خصوص اگر مطمئن نباشند که چرا آنجا هستند.

ریهو تراس، وزیر دفاع سابق استونی نیز گفته است که اگر کی‌یف ۱۰ روز در برابر روس‌ها مقاومت کند، باید با دولت ولودیمیر زلنسکی وارد مذاکره شود.

تراس با استناد به منابع اطلاعاتی اوکراین مدعی شد که جنگ روزانه حدود ۱۵ میلیارد پوند برای روسیه هزینه دارد و آنها حداکثر برای سه تا چهار روز موشک دارند. او مدعی شد که طرح پوتین با شلیک موشک‌ها به ساختمان‌های مسکونی «به‌طور تصادفی» برای «ارعاب» اوکراینی‌ها است.

تراس همچنین مدعی شد که عملیات ویژه روسیه از ۱۸ فوریه در نزدیکی کی‌یف بوده و قصد داشت به سرعت پایتخت را تصرف کند و یک رژیم دست نشانده را مستقر کند. روس‌ها از مقاومت شدیدی که با آن مواجه شده‌اند در شوک هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->